De vakantie komt ook voor mij steeds dichterbij! - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van Anouk Volleberg - WaarBenJij.nu De vakantie komt ook voor mij steeds dichterbij! - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van Anouk Volleberg - WaarBenJij.nu

De vakantie komt ook voor mij steeds dichterbij!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Juli 2016 | Duitsland, Paderborn

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn er alweer drie weken voorbij. Wat vliegt de tijd! Graag breng ik jullie op de hoogte van alles wat ik hier in Paderborn heb meegemaakt.

Mijn vorige blog heb ik leuk afgesloten met het bezoek van mijn vriendinnen. Ook deze keer komt er een leuk einde aan mijn blog, maaaaar… dit hou ik nog even spannend!
Het bezoek van mijn vriendinnen gaf mij weer genoeg energie om de studiedraad eens goed op te pakken. Het leven op de universiteit gaat immers gewoon door en de klok tikt ook door. Eind juli moet ik hier klaar zijn en ik was niet van plan om, langer dan nodig, te blijven. Anouk wil naar huis.

Het HAN-dossier had ook nog niet afgewerkte taken voor mij en daarom heb ik het Heinz-Nixdorf-Museum bezocht. Dit is het grootste computermuseum ter wereld en ligt in Paderborn. Daar wordt de geschiedenis van de computer verteld en getoond van spijkerschrift tot internet. Ik vond het een mooi museum waar je duidelijk kon zien hoe de digitale wereld is ontstaan en welke stappen en hobbels ze genomen hebben. Kortom een aanrader voor mensen in deze tijd.

Verder ben ik uitsluitend op de universiteit of op mijn kamer te vinden. Ik moet nog zoveel doen, dat ik niet weet of het wel in mijn agenda past. Ik moet een portfolio schrijven. Ook moet ik nog een werkstuk maken over het verschil in de Nederlandse en Duitse orthographie. Dit laatste moet twintig bladzijden zijn en ik ben net over de helft. Dan moet ik nog een reflectie schrijven en dat begint al op te schieten. Tja en niet te vergeten: ik moet me goed voorbereiden op de naderende toetsen. Ik heb geen flauw idee wat ik kan verwachten. Oefentoetsen kennen ze hier niet of ze zijn vergeten het mij te vertellen. Online kan ik er helemaal niets over vinden.

Gelukkig heb ik dagelijks contact met mijn vriendinnen via Facebook en via Skype klets ik menig keertje met mijn tante als ik geen zin meer in mijn huiswerk heb. Dan ben ik weer op de hoogte over de thuissituatie. Afgelopen woensdag is mijn moeder weer geopereerd. Dat was weer erg spannend. Over twee weken krijgen we daar de uitslag van.

En dan nu het leuke stukje van mijn blog:
Vandaag had ik een leuke verrassing. Mijn oom, mijn tante en mijn broer kwamen vandaag op bezoek. We hebben heerlijk geluncht en kletsen was er zeker bij. Ze brachten me weer helemaal in de thuissfeer, want ze hadden allemaal lekker Nederlandse dingen bij. Daar komt het: dropjes, stroopwafels, witte chocolade, heerlijke chips, muesli repen en mijn favo is toch wel de Griekse tzatziki. Het water loopt me in de mond als ik dit tik, maar ook dat hoort er af en toe eens bij.

Om even kort te vertellen wat er de komende weken nog op de planning staat: toetsen, toetsen en nog eens toetsen. Maar goed, als het met een goed cijfer beloond wordt, is ook dat niet erg toch?

Zo zijn jullie weer op de hoogte en Anouk gaat er nog een uurtje tegenaan!

Tot mijn volgende blog.



  • 11 Juli 2016 - 07:57

    May:

    Ha lief troeleke,

    Het was fijn je weer te zien en te knuffelen. Vond je het echt nodig om die lekkere dingen in jouw blog te zetten? ; )

    Ze zijn bedoeld om je moed te geven bij de laatste loodjes. Je hebt zo vreselijk hard gewerkt en ik kan me niet voorstellen dat jij het niet gaat halen. Mensen die jou goed kennen weten dat jij je uiterste best doet om de taken keurig af te ronden. Nog twee weekjes en dan gaat het echte aftellen beginnen. Ome Hans en ik denken vreselijk veel aan jou en zijn super trots op jou.

    Heel veel succes met de toetsen en laat je vooral niet gek maken. Geniet ook van de tijd die je nog daar bent en vergeet niet ook nog leuke dingen te doen.

    Dikke knuf en tot gauw. Liefs,

    tante May

  • 11 Juli 2016 - 11:16

    Theo Bijkerk:

    Hallo Anouk,

    solche Überraschungen sind immer gut, neben den Freunden, Verwandten usw. vermisst man im Ausland eben solche Leckerbissen.
    Ich wünsche dir viel Erfolg beim Abschluss und hoffe, dass du auch noch ein wenig Ablenkung und Spaß hast.
    VG Theo

  • 11 Juli 2016 - 16:14

    Jacqueline:

    Hallo Anouk,

    heerlijk wanneer je zo'n verwenpakketje krijgt! Heb jij ook het idee dat je hersenen beter werken als je kauwt? :-).
    Het lijkt me wel vervelend voor je om zo ver weg te zijn wanneer je moeder geopereerd wordt.

    Gelukkig wordt je goed op de hoogte gehouden. Probeer je de laatste weken ook te genieten!?

    Groetjes, Jacqueline

  • 11 Juli 2016 - 22:11

    Irma:

    Hallo Anouk,

    erneut also eine spannende Zeit für dich! Hoffentlich hast du inzwischen gute Nachrichten bekommen. Schade, dass du nur Zeit zum Arbeiten und Studieren hast, hoffentlich hast du auch noch ein wenig Zeit zum Genießen!
    Alles Gute und viel Erfolg bei allen Klausuren und Arbeiten!
    Irma

  • 12 Juli 2016 - 12:28

    Sissy:

    Hallo Anouk,
    Puh, du hast ja noch einiges zu tun!! Kommt dein soziales Leben, und dann nicht über Skype, sondern das in Paderborn nicht ein wenig zu kurz? Anspannung und Entspannung, gelle,.... allebeide sind wichtig!
    Ich drücke dir ganz feste die Daumen, dass das Ergebnis der Operation deiner Mutter zur Zufriedenheit ist. Das bringt eigentlich schon genug Anspannung mit sich... ich wünsche dir ganz viel Kraft!!!
    Wie toll der Besuch deiner Tante, deines Onkels und deines Bruders, super!!!
    Bald wirst du wieder typisch niederländisches Essen bekommen.....
    Ich wünsche dir noch viel Erfolg und auch Erholung in Paderborn,
    viele Grüße
    Sissy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 13 Feb. 2016
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 5581

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 01 Augustus 2016

Paderborn

Landen bezocht: